fredag 2 april 2010

A ship with a hole will sink

Sjuhundrasidorshistorier om brösten och livet och döden och den estetiska kirurgin. Viker hörn och stryker under. Regnet skrynklar sidorna och förstör frisyrer medan jag sitter i trappor och väntar på steget på livet. Och på det stora.

Delar drömmar och världens dyraste latte med världens vackraste flicka. Röda mattor, nedsuttna soffor, högar med böcker och ett litet litet köksbord. Och jag vet inte hur många gånger jag klippt kärlek ur tidningar.

2 kommentarer:

  1. jag vill veta för mycket om andra.
    jag vet inte om jag skulle kalla det nyfikenhet eller något starkare.
    jag undrar vem du drack världens dyraste latte med, och vem som är världens vackraste. men det är nog inte meningen att jag ska veta.

    SvaraRadera
  2. jag snubblar och lever inte riktigt som jag skulle vilja. tror jag i alla fall. önskar att jag fick vara en större del av din värld. varför misslyckas jag?

    SvaraRadera