onsdag 25 november 2009

Just take me anywhere in the world tonight

Jag påbörjar mina rader om pistolskott i hjärtat, grus i ögonen och känslor större än Göteborg. De som man helst skulle bära i en påse vid sidan av om man kunde, men som nu för tiden bor i hjärtat och använder ögonen som flyktväg. Jag försöker skriva om att snubbla och hur det känns att samtidigt gå isär och sitta ihop mer än någonsin. Om hur läppar känns mot ögonlocken och hur hjärtslag låter genom huden.
Men jag får inte fram ett ord och pappersbollarna blir till snödrivor.

8 kommentarer:

  1. TACK, fina du! Massor av tack!

    Hur mår du? <3

    SvaraRadera
  2. Vi ska någon gång ha en filmkväll med romantiska filmer. Så kan vi stressa ner och kanske släppa ut allt innuti i näsdukar. Tårar ut, kakor in.

    SvaraRadera
  3. Förresten: http://open.spotify.com/track/67zhVkTa7QtJkmvxrK9de4

    SvaraRadera
  4. På vilket sätt är hela världen emot dig?
    Och vad fick dig att ta beslutet att flytta hem?
    Vad är planen härnäst?
    (jag vet, tusen frågor på en och samma gång - det är lite sån jag är..)

    Jag mår faktiskt jättebra. Är jättenöjd med det mesta. Får en hel del jobbtimmar, och det gör att jag känner mig relativt trygg på ekonomibiten, och att vara trygg på den biten gör väldigt mycket för helheten. Och snart är det jul, det känns också fint. Jul och födelsedag.

    Hjärta!! <3

    SvaraRadera
  5. ...och nu innan jag ens läst kommentaren.
    tänker jag tala om för dig att jag skulle vilja få brev från dig, för jag kan tänka mig att kuvertet skulle vara tjockt av papprena inuti...

    NU ska jag läsa <3

    SvaraRadera
  6. Fina du, jag förstår dig verkligen! Men jag tror, att innan du hunnit blinka, så är det vår. Och då börjar du på schillerska och så kommer det bli superbra. Även om det kan kännas lite trist och träligt att bo hemma igen efter att ha bott själv. Men den biten tror jag ordnar sig och blir ganska bra ändå! Annars - kan du inte få en lägenhet i göteborg?

    Åh. hur träffade du den fina vännen?
    Jag vill också träffa nya människor, träffa någon som jag klickar sådär fantastiskt bra med! Någon som en stunds tystnad, inte känns svår och tung tillsammans med.

    Ja jag är faktiskt jätteglad. Vindarna har vänt eller vad man nu ska säga. Har börjat tveka gällande plugget jag tänkt mig i vår - MEN, jag skjuter upp de tvekande tankarna till då och stannar här i nuet istället. Det är så mycket jag gläds åt, men när jag ska sätta ord på det, så finner jag inte det konkreta liksom. Saknar ord att beskriva min glädje med. (Nej - jag är inte kär, tss!)

    På söndag är det en julkonsert här i Örebro (har för mig att den kommer sändas i svt på julafton sen), då ska jag stå tätt intill några goda vänner och njuta av jultonerna som ska få smita allra längst in i hjärtevrån och stanna där tills julen är över. Efter konserten blir det glögg och pepparkakor, jag har dock inga glöggmuggar - så det blir alltid glögg ur temuggar hemma hos mig...!

    Jag fyller år den 18e december. Så, snart är vi där. Dagarna bara rusar förbi!

    Om du vill så får du verkligen jättegärna skriva ett brev. Och om du gör det, så lovar jag att jag ska svara så snabbt jag bara kan (jag brukar kunna vara lite seg ibland - men jag ska försöka ändra på den biten!)

    Hjärta!!!

    SvaraRadera
  7. Kära du, jag trillade bara in för att säga hur mycket jag saknar dig. Såhär mycket är det. *peka på karta*
    Från Göteborg till Lysekil saknar jag dig.
    All kärlek

    SvaraRadera
  8. du skriver helt jävla fantastiskt.

    SvaraRadera